Problem z WiÄ…zem

Dział poświęcony omawianiu drzewek zakupionych w marketach oraz fikusom w stępnej fazie, czyli gatunkom, które można hodować w domu.
krycha81
Answers: 0
19

Problem z WiÄ…zem

Post autor: krycha81 »

Witam!!
Kupiłem w sierpniu w markecie wiąza drobnolistnego. A że nie mam żadnego doświadczenia z hodowaniem miniaturowych drzew jest mi tym bardziej trudno cokolwiek podejmować, co do jego kształtowania. Po zakupie był strasznie „przybiedzony” zero liści i w ogóle, ale postanowiłem się nim zaopiekować  po kilku tygodniach systematycznego nawadniania i nawożenia według instrukcji podanych na forum ku mojemu zadowoleniu zaczął puszczać pierwsze liście i to całkiem pokaĽnie. 2 tyg temu opadły wszystkie i myślałem że drzewko przeszło w okres wegetacji. Ale po następnym tyg zaczęło wypuszczać nowe gałązki i czuje, że nie jest to zbyt dobry objaw . Zastanawiam się teraz, od czego mogło się to stać? Czy może od zbyt wysokiej temperatury w pokoju (22 st.) Czy może od zbyt częstego podlewania (latem 1-2 razy dziennie, teraz co drugi dzień)??? I sam nie wiem, co mam teraz zrobić a szkoda mi tego drzewka. Czy wystawić je do pomieszczenia z niższą temp? Czy można „uszczypywać” niepotrzebne świeże gałązki (zrobiło się teraz trochę rozczochrane )?

Drugie moje pytanie dotyczy pnia drzewka. Na samym styku pnia z ziemią brakuje kawałka kory. Czy jest to poważna sprawa czy raczej z biegiem lat kora pokryje odkryte miejsce?

Mam problem z załączeniem fotek :( Może mnie ktoś jeszcze poinstruować jak to zrobić? Niby załączam ale nie wrzucają sie do postu :( zdjęcie robione w formacie VGA jak do maila bo pewnie większe nie wejdzie?

Z góry dzięki za odpowiedz.

Pytanie w sprawie formowania drzewka zamieszcze w dziale do tego stworzonym :) żeby nie przedłużać tego postu.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
PiotrMochocki
Answers: 0
19

Post autor: PiotrMochocki »

Witam.