Sosna Tunbergii - brazowienie igieł

Dział poświęcony chorobom i szkodnikom, które mogą dotknąć nasze drzewka.
Trebor

Sosna Tunbergii - brazowienie igieł

Post autor: Trebor »

Witam, jestem w temacie zupełnie zielony, a moje drzewko wprost przeciwnie. Kupiłem sosenkę w prezencie dla żony , ale ja zaczalem sie nia zajmowac i chyba dosc nieumiejetnie. Kierujac sie wskazowkami Pani z LeroyMerlin na razie nic nie robilemz drzewkiem, tylko je regularnie podlewalem (jeszcze to robie:-) i zasilalem co 2 tygodnie. Pierwszy blad jaki odkrylem to, ze pod koniec maja nie obcialem nowych pędów. Zostawilem je, co pewnie wplynie na ksztalt, a na pewno bede mial wiecej roboty z nadaniem tego zaplanowanego. Druga rzecz, ze w ciagu krotkiego czasu - ostatnich kilku dni stare igly zbrązowiały. Tegoroczne jeszcze sa zielone, ale boje sie, ze i z nimi stanie sie to samo. Co oznacz to brazowienie igiel. Boje sie, ze cos zlego. Jest na to lekarstwo. To upaly, za malo lub za duzo poldewania? Moze kiepskie zasilanie? A moze drzewko jest slabe, a moj brak znajomosci tematu tylko przycznil sie do jego kiepskiej w tej chwili kondycji? Prosze o .. Moze jutro zamieszcze zdjecia, bedzie latwiej postawic diagnoze. Pozdrawiam wszystkich pasjonatow sztuki bonsai.
Awatar użytkownika
Kamil
Administrator
Answers: 0
21
Imie i nazwisko: Kamil Jackiewicz
Województwo: opolskie
Kontakt:

Post autor: Kamil »

1. Zly dzial - przenosze -> choroby
2. Przyczyn moze byc wiele brazowienia igiel. Np. problemy z korzeniami. Malo przepuszczalna ziemia plus za czeste podlewanie przyczynia sie do gnicia korzeni. Musisz nam powiedziec gdzie trzymasz to drzewko i najlepiej wstaw zdjecie.
Pozdrawiam,
Kamil Jackiewicz
Trebor