Ficus Benjamina

Jeśli uważasz, że twoje drzewko ma naprawdę predyspozycje na bonsai.
Awatar użytkownika
shishiodoshiMeth.
Posty: 417
Rejestracja: 25 kwie 2005, 15:40
19
Imie i nazwisko: Artur M.
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Ficus Benjamina

Post autor: shishiodoshiMeth. »

Witam szanowne Forum,
Jestem początkującym miłośnikiem Bonsai. To mój pierwszy post.
W XI 2003 kupiłem ficusa. Jest to moja pierwsza formowana roślina. Przyciąłem, zostawiając 2 główne pnie (bliĽniacze) i jeden nisko ucięty pieniek z krótkim pędem. Miałem zamiar rozdzielić rośliny podczas następnego przesadzania. Roślina rosła, a ja coraz bardziej obawiałem się, że to rozdzielenie Ľle się skończy i zdawałem sobie sprawę, że popełniłem błąd. W końcu nie przesadziłem na wiosnę drzewek i odłożyłem to na następny rok. Poniżej załączam fotki rośliny. Na jednym zdjęciu obrysowałem formę jaką chciałbym uzyskać dla jednego drzewka zostawiając przy nim małego ficusa. Drugiego 'bliĽniaka' chciałbym hodować pojedynczo w formie drzewa afrykańskiego (początkowo obydwa miały być w afrykańskim stylu)
PoradĽcie mi co wg Was najlepiej zrobić. Jak najbezpieczniej rozdzielić drzewka? Oczywiście jestem otwarty na wszelkie pomysły, mało tego, bardzo na nie liczę! W końcu co 204 głowy to nie jedna-zielona :-)
Załączniki
Tak wyglÂąda nasada. To nienajlepsze nebari naleÂży do drzewka, ktĂłre chcĂŞ oddzieliĂŚ.
Tak wyglÂąda nasada. To nienajlepsze nebari naleÂży do drzewka, ktĂłre chcĂŞ oddzieliĂŚ.
05-maly.jpg (18.71 KiB) Przejrzano 20178 razy
PrzyjĂŞty przeze mnie ksztaÂłt jednego. MaÂłego fikusa chciaÂłbym przy nim zostawiĂŚ.
PrzyjĂŞty przeze mnie ksztaÂłt jednego. MaÂłego fikusa chciaÂłbym przy nim zostawiĂŚ.
04-zaznaczone.jpg (16.86 KiB) Przejrzano 20181 razy
TyÂł drzewka
TyÂł drzewka
03-tyl.jpg (17.81 KiB) Przejrzano 20180 razy
Inna strona :)
Inna strona :)
02-left.jpg (17.3 KiB) Przejrzano 20176 razy
To jest (jak na razie) front drzewka
To jest (jak na razie) front drzewka