Jak zaczÄ…ć ?

Ogólnie o tematyce bonsai.
emilgd

Jak zaczÄ…ć ?

Post autor: emilgd »

Witam Wszystkich
Ponieważ jestem początkującym w dziedzinie bonsai, mam jedno pytanko; czy warto zawracać sobie głowę od podstaw czyli od nasion ? Odnoszę się tu do ofert na Allegro.pl ale głównie do tego czy kiedykolwiek i jak długo cieszył się będę z wyników pielęgnacji (okres przyrostu - mam 31 lat) no i oczywiście do umiejętności pod kątem przycinania, formowania i ogólnych zasad, chociaż to się nabywa. Zastanawiam się czy nie zakupić kilkuletniego okazu już wstępnie uformowanego, chociaż własne "dziecko" z ziarenka cieszy bardziej. Wiem że decyzja należy wyłącznie do mnie ale za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam - emilgd
Pieroog

Post autor: Pieroog »

Zdecydowanie lepiej na początek kupić sobie drzewko a jeszcze lepiej to zainwestować w książki.
Pawel P
Posty: 159
Rejestracja: 22 lut 2007, 13:42
17

Post autor: Pawel P »

No właśnie, pieniążki to najlepiej zainwestuj w dobrą literaturę. A drzewka poszukaj w lesie. Las jest najlepszą inspiracją, zwłaszcza gdy znajdziesz w nim yamadori, które póĽniej będziesz pielęgnował i kształtował zgodnie z własną wewnętrzną wizją...
Awatar użytkownika
Kamil
Administrator
Posty: 2780
Rejestracja: 19 lip 2004, 10:33
19
Imie i nazwisko: Kamil Jackiewicz
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Reńska Wieś
Kontakt:

Post autor: Kamil »

Pawle, zeby sie zaraz nie nasluchal... nie proponuj komus, kto dopiero zaczyna przygode z bonsai zaraz i zabawy w yamadori! Do tego powinno sie miec lata doswiadczenia.
Pozdrawiam,
Kamil Jackiewicz
Pawel P
Posty: 159
Rejestracja: 22 lut 2007, 13:42
17

Post autor: Pawel P »