Pierwsza sosna

Gdy zaczynasz przygodę z bonsai i chciałbyś omówić swoje drzewko, które hoduje się na zewnątrz.
wojtek1098
Posty: 3
Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:50
12
Imie i nazwisko: wojtek
Województwo: dolnośląskie

Pierwsza sosna

Post autor: wojtek1098 »

Witam wszystkich.
Jestem tu nowy i trochę zielony w sprawach bonsai czytałem trochę o tym i bardzo sie zafascynowałem brosze was o rady co można jeszcze zrobić z moją sosną przyciąłem ją odrutowałem proszę was o jakieś rady i sugestie z góry dziękuje. :wink:


Oto ona

http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 18004.jpg/
Under
Posty: 38
Rejestracja: 02 kwie 2011, 13:16
13
Imie i nazwisko: Michal
Województwo: pomorskie

Post autor: Under »

Po co drutowałeś pień zbyt cienkim drutem który nic nie zmieni?. Po prostu nałożyłeś drut na drzewko nie zdrutowałeś.

Tu masz temat jak drutować jeśli nie masz książki:
http://www.przyjacielebonsai.pl/drutowanie.htm

Najlepiej zdejmij ten drut , kup ksiażkę o tematyce bonsai i potem ewentualnie coś rób.
wojtek1098
Posty: 3
Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:50
12
Imie i nazwisko: wojtek
Województwo: dolnośląskie

Post autor: wojtek1098 »

Moim zdaniem drut jest na pniu jest gruby odpowiedni dla grubości pnia drut na gałązkach jest troche cieńszy może dlatego ci sie wydaje że na pniu też taki chodziło mi o jakieś rady co do uformowania-kształtu, doniczki pielęgnacji ale taką radą też nie pogardze dlatego że jesteś bardziej doświadczony :-)


Pozdrawiam Michale :wink:
Under
Posty: 38
Rejestracja: 02 kwie 2011, 13:16
13
Imie i nazwisko: Michal
Województwo: pomorskie

Post autor: Under »

nie jestem doświadczony , dopiero się uczę ale przeczytałem masę książek zanim się zabrałem za bonsai;). Grubość drutu powinna być 1/3 grubości drutowanej gałęzi to samo tyczy się pnia. Powiedz mi czy drut który założyłeś trzyma kształt który nadałeś mu poprzez formowanie pnia?. Po za tym jest nałożony nieschludnie. polecam Ci filmy tego Pana:
http://www.youtube.com/watch?feature=iv ... ion_495406