Ficus retusa - . dla poczatkujacych

Dział poświęcony omawianiu drzewek zakupionych w marketach oraz fikusom w stępnej fazie, czyli gatunkom, które można hodować w domu.
msn_88
Posty: 8
Rejestracja: 08 lis 2009, 15:26
14
Imie i nazwisko: Marek Czajkowski
Województwo: wielkopolskie

Ficus retusa - . dla poczatkujacych

Post autor: msn_88 »

Witam wszystkich forumiczów,
Jestem całkowicie nowy w hodowli jakich kolwiek roślin, a co tu mówić o drzewkach bonsai :oops: :wink:
Mam do was prosbe...kupiłem dzisiaj sobie drzewko bonsai, którego zdjęcia widzicie poniżej

Obrazek
Obrazek

Przejrzałem troche stron i wywnioskowałem że jest to Ficus retusa.
Przeczytałem że jest to w miare łatwa roślinka do hodowli, jedynie trzeba dbać o
wilgotność gleby. Jednak podczas czytania informacji na temat podlewania drzewka
jest pare niezgodności, które prosiłbym o wyjaśnienie, mianowicie nie wiem jak podlewać
moje drzewko i z jaka częstotliwościa. Spyrskałem zaraz po przyniesieniu do domu przewka
ziemie woda zimna. Jednak nie wiem czy jak spryskujemy to czy cale drzewko czy tylko
ziemie. No i kolejne pytanie...jak widac na zdjeciu drzewko jest w doniczce jednak korzenie
i ziemia znajduja sie w jeszcze jednej doniczce plastikowej i to dopiero jest wlozone do tej ceramicznej
doniczki. Mam drzewko wyciagnac z tej plastikowej i przelozyc do tej wiekszej doniczki czy trzymac w obu?
Loongi
Posty: 119
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:21
14
Imie i nazwisko: Sebastian
Województwo: mazowieckie

Post autor: Loongi »

twoja roslina to tzw. marchewka. wiecej info znajdziesz wpisujac w :szukaj: wyraz : "marchewka". tak samo w google z tym ze dodaj cos z bonsai typu: "marchewka+bonsai" itp. na pewno znajdziesz odpowiedzi na interesujace Cie pytania. no i oczywiscie czekaj na wypowiedzi doswiadczonych forumowiczow :wink: :-)
pozdrawiam
Sebastian
Awatar użytkownika
lukipredator
Posty: 8
Rejestracja: 04 mar 2008, 12:02
16
Imie i nazwisko: Lukasz W.
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Gniezno