moje fikusy

Dział poświęcony omawianiu drzewek zakupionych w marketach oraz fikusom w stępnej fazie, czyli gatunkom, które można hodować w domu.
Grzegorz Lewandowski
Posty: 25
Rejestracja: 04 lis 2007, 11:02
16
Imie i nazwisko: Grzegorz L.
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Opole

moje fikusy

Post autor: Grzegorz Lewandowski »

Witam,
miałem dwa fikusy, coś próbowałem z nich stworzyć. Są jeszcze bardzo młode, ale próbowałem:)
Nie bardzo też wiem, co mam z nimi dalej zrobić, czy może zostawić w takim stanie jak są teraz na jakiś czas? Poproszę o podpowiedzi, sugestie, rady.
Jestem zupełnym laikiem w tej dziedzinie, przeczytanie książki daje na początku mało konkretnych informacji. Dlatego proszę o ..
Załączniki
pierwsze drzewko, obci¹³em tylko górê.
pierwsze drzewko, obci¹³em tylko górê.
IMG_0045.jpg (41.86 KiB) Przejrzano 4103 razy
drugie drzewko, liÂście opadÂły
drugie drzewko, liÂście opadÂły
IMG_0043.jpg (38.31 KiB) Przejrzano 4103 razy
Młody
Posty: 266
Rejestracja: 02 wrz 2007, 18:44
16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Młody »

N fikusach sie nie znam ale twoje drzewka są obecnie dużo za młode i za małe, więc wachlarz możliwości jest bardzo ograniczony.

Metoda formowania przedstawiona na zdjęciu numer 2 jest poprostu mordercza dla samego drzewka... Drut wygina gałęzie na całej ich długości co nie jest mocno szkodliwe dla struktury gałęzi natomiast twoja metoda prowadzi poprostu do złamania gałązki z powodu silnego nacisku punktowego. Sugeruje te patyczki zdjąć na rzecz drutu jeśli tak bardzo się upierasz przy formowaniu.

Ponadto póki co proponuje większe doniczki i cierpliwość,

Od kiedy masz drzewka? Opadające liście to może być rezultat aklimatyzacji lub też jeśli drzewko stoi na parapecie mogło je przewiać.
It's nice to be important but it's more important to be nice !

Pozdrawiam Marek Zieleniak
Grzegorz Lewandowski
Posty: 25
Rejestracja: 04 lis 2007, 11:02
16
Imie i nazwisko: Grzegorz L.
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Opole