Szukam porady od Nasionka do drzewka

Problemy nurtujące nas na początku przygody z bonsai.
alliensik
Posty: 3
Rejestracja: 09 maja 2018, 11:21
5
Imie i nazwisko: Rafał Szc
Województwo: lubuskie

Szukam porady od Nasionka do drzewka

Post autor: alliensik »

Witam na początku dodam że jestem kompletnie zielony w tym temacie i proszę o zrozumienie mnie i dystans do moich pytań, mogą wydawać się dla was głupie ale dla mnie są bardzo istotne. Więc przeglądałem chińską stronę i znalazłem piękne "drzewko" bonsai różowa wiśnia(Sakura Japoński) no i zamówiłem. Byłem pewny że przyjdzie gotowe drzewko ale nie doczytałem i przyszły nasiona. Szukałem na internecie jak mam zacząć przygodę i bardzo dużo jest różnych wątków. Ale nie ma napisane od A do Z, jeśli jest dokładnie napisane w języku lajków proszę o link. Znalazłem że muszę włożyć nasiona do wody na 24h, po 24h wyciągnąć je do woreczka strunowego nasypać ziemi do wysiewu i je wrzucić ( co 1,5-2 cm od siebie). Następnie trochę ziemie spryskać i zostawić na 120 Dni w lodówce oraz raz w tygodniu wciągać i mieszać. Ja tak to zrozumiałem.
Mam pytania :
1)Czy ja dobrze to zrobiłem skoro zrobiłem to tak jak napisałem u góry ?
2)Jak mam to mieszać co tydzień żeby ziemie natlenić skoro jak to wymieszam nasiona jedne będą bliżej drugie dalej, nie które w ogóle wyjdą z ziemi.
:hmmm: :hmmm: :hmmm: :co: :co: :co:

Jeśli to czytasz i chciał/abyś mi pomóc będę wdzięczny, napisałem tutaj ponieważ szukam . a nie opinii. Wszędzie gdzie był temat "." jak mam zacząć odpowiedzi były typu " Zostaw to kup drzewko" , "Z nasiona trudno jest", " Bo z nasiona to całe życie będziesz czekać i się nie doczekasz", "A bo z nasiona trudno i długo". Te opinie zostawcie dla siebie, czytałem wiele ich wiem że będzie to bardzo trudne i trwało bardzo długo ale zdecydowałem że będę zaczynał bonsai z nasiona, nie chcę zaczynać z drzewka. Dziękuje
jareckiM66
Posty: 26
Rejestracja: 13 mar 2013, 17:25
11
Imie i nazwisko: Jarek
Województwo: zachodniopomorskie