Wiąz drobnolistny Pierwsze drzewko bonsai

Problemy nurtujące nas na początku przygody z bonsai.
Awatar użytkownika
Aleksandra
Posty: 59
Rejestracja: 26 paź 2013, 19:27
10
Imie i nazwisko: AleksandraJ
Województwo: podkarpackie

Wiąz drobnolistny Pierwsze drzewko bonsai

Post autor: Aleksandra »

Witam!
Od niedawna jestem posiadaczką drzewka bonsai a dokładnie 3 dni od tego wpisu. Na początku chciałam oznajmić że jestem nowicjuszem w pielęgnacji tego rodzaju roślin. Wiele już przeczytałam na tym forum i w książce pt."Rośliny moje hobby. Bonsai z roślin pokojowych - Horst Stahl, Helmut Rüger". Niestety dręczy mnie kilka pytań co do mojego egzemplarza. A mianowicie:

1. Czy zielony nalot(tzw. meszek) jest potrzebny?
2. Czy obcięty pieniek dobrze wygląda?
3. Czy to prawda , że drzewka bonsai należy zanurzyć w wodzie o temp. pokojowej w misce przez 2-3 minuty?
4. Jaki styl zaproponowalibyście mi ? Ja myślałam nad wyprostowanym nieregularnym.

Teraz daje mu min. 2 tygodnie na przyswojenie się z moim parapetem od strony południowo-zachodniej. Zobaczymy co się z nim podzieje. Do tego czasu nie planuje nic obcinać bo nie wiem czy to jest odpowiedni moment dla niego czy dopiero w grudniu lub styczniu. Co o tym myślicie?

Dodatkowo chciałam zapytać:
5. Jak oceniacie stan tego drzewka w skali od 0 do 10.
6. Czy na wiosnę powinnam do przesadzić?

Przesyłam linki mojego drzewka
http://imageshack.us/photo/my-images/543/6ayh.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/703/qmdp.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/11/c5n7.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/809/smj8.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/834/htap.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/202/96xg.jpg/

Dziękuje za odpowiedzi i czekam na porady.
Awatar użytkownika
Bolas
wspieram forum (srebro)
wspieram forum (srebro)
Posty: 2441
Rejestracja: 20 lis 2004, 18:03
19
Imie i nazwisko: Boleslaw Wujczyk
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Bolas »