kilka drzewek i kilka pytań

Problemy nurtujące nas na początku przygody z bonsai.
aruic
Posty: 5
Rejestracja: 11 lip 2011, 12:33
12
Imie i nazwisko: Bartosz
Województwo: dolnośląskie

kilka drzewek i kilka pytań

Post autor: aruic »

Witam,
Jestem początkującym. w marcu miałem garść nasion które posadziłem z myślą o hodowli bonsai, lecz po małym wypadku wyrosło kilka drzewek, ale nie wiem jakich...
wyrósł mi prawdopodobnie:
klon (wysokość około 20cm)
brzoza b. (około 10cm)
modrzew europejki (około 2cm)
sosna wydmowa (około 1,5cm)

potrzebuje kilka podpowiedzi bo nigdzie nie mogłem znaleźć informacji na te tematy.
Kiedy można zacząć drutować po raz pierwszy?
Kiedy można podciąć drzewko po raz pierwszy?
Jeżeli już mógłbym przycinać drzewko to w których miejscach?
Kiedy można zmienić ziemie na typową ziemie bonsai?
Kiedy można po raz pierwszy podciąć korzenie, gdyż prawdopodobnie klon rośnie jak głupi...?
Hoduje rośliny w mieszkaniu (nie mam balkonu, tarasu, ani parapetu na którym by ustało drzewko), czy cały czas - rok mogą w nim być?

w razie czego mogę zamieścić zdjęcia drzewek :)
Z góry dziękuje za .
aruic
Posty: 5
Rejestracja: 11 lip 2011, 12:33
12
Imie i nazwisko: Bartosz
Województwo: dolnośląskie

Post autor: aruic »

Awatar użytkownika
Bolas
wspieram forum (srebro)
wspieram forum (srebro)
Posty: 2441
Rejestracja: 20 lis 2004, 18:03
19
Imie i nazwisko: Boleslaw Wujczyk
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Bolas »

Modrzew i sosna będą pięknymi kaskadami, klon to to na pewno nie jest ale będzie piękny miotlasty a brzoza będzie pewnie dla nas zagadką. Szukasz info o tych gatunkach? Wystarczy wpisać hasło w forumowym :szukaj: !!! HASŁA DO WPISANIA: "nasiona bonsai" "od czego zacząć" jeśli nadal będziesz się upierał przy tym by z tego materiału zrobić bonsai to wróć do tematu za 20lat i pokaż co wypociłeś.
Pozdrawiam
Bolesław Wujczyk
aruic
Posty: 5
Rejestracja: 11 lip 2011, 12:33
12
Imie i nazwisko: Bartosz
Województwo: dolnośląskie