Pieprznik Hiński Co? i Jak?

Problemy nurtujące nas na początku przygody z bonsai.
Awatar użytkownika
kondziop777
Posty: 2
Rejestracja: 06 gru 2009, 15:38
14
Imie i nazwisko: Konrad P
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Skawina

Pieprznik Hiński Co? i Jak?

Post autor: kondziop777 »

Witam Mam problem. Mam drzewko bonsai Zanthoxylum (pieprznik Hiński ). Drzewko jest u mnie jakieś 20dni. Podlewam go dobrze i wszystkko jest ok. Mój problem polega na tym, że nie wiem jak, ile i czym go nawozić. Nie wiem czy stosować wogóle jakiekolwiek środki itd. Jestem raczej początkujący więc prosił bym o wskazówki. :-)
bazyl
Posty: 34
Rejestracja: 17 sie 2007, 19:15
16

Post autor: bazyl »

Tak na marginesie to nie ma takiego kraju jak Hiny :-)
Awatar użytkownika
Bolas
wspieram forum (srebro)
wspieram forum (srebro)
Posty: 2441
Rejestracja: 20 lis 2004, 18:03
19
Imie i nazwisko: Boleslaw Wujczyk
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Bolas »

Pewnie ten pieprznik rosnie tylko w Hinach prosze nie mylic Pieprzowca ktory jest nazywany chinskim :D

A tak na poważnie na szybko wyszukane w sieci:
STANOWISKO: Uprawiana we wnętrzu powinna stać w miejscu dobrze oświetlonym przez cały rok, ale latem należy osłaniać ją przed bezpośrednim działaniem promieni słonecznych aby nie dopuścić do przypalenie liści. Optymalna temperatura 12-18° zimą i 18-24° latem.

PODLEWANIE: Utrzymywać podłoże stale wilgotne podczas całego sezonu wegetacyjnego. Zimą podlewać oszczędniej, ale podłoże nie może być przesuszone. Sageretia lubi zraszanie liści wodą.
NAWOŻENIE:Co dwa tygodnie płynnym nawozem typu FLOROWIT. Zimą co 4 - 6 tygodni.

PRZESADZANIE: Co dwa lata wczesną wiosną. Stosować standardowe podłoże do kwiatów doniczkowych.

CIĘCIE:Podczas całego sezonu wegetacyjnego przycinać nowe pędy pozostawiając jedną lub dwie pary liści.
Pozdrawiam
Bolesław Wujczyk
Awatar użytkownika
kondziop777
Posty: 2
Rejestracja: 06 gru 2009, 15:38
14
Imie i nazwisko: Konrad P
Województwo: małopolskie