Style i gatunki

Problemy nurtujące nas na początku przygody z bonsai.
tadzimierz

Style i gatunki

Post autor: tadzimierz »

Bardzo podoba mi się styl Hokidachi i chciałbym go uprawiać. Tylko, że jest jeden problem. Jestem początkujący. Czy ten styl nie byłby dla mnie za trudny?! A jakie gatunki można w nim hodować?
Vredziol

Post autor: Vredziol »

"Jest to drzewko o koronie miotlarskiej. Z prostego pnia wyrastają główne konary, tworząc wachlarzowatą koroną drzewa. Dobrze jest, gdy pień ma mocną nasadę. Do formowania w tym stylu nadają się drzewka bez nisko wyrastających gałęzi, których obecność wymagana jest w innych stylach. Najczęściej używanymi roślinami do formowania w stylu Hokidachi są brzostownice (Zelkova), klony (Acer), wiązy (Ulmus), cyprysiki (Chamaecyparis), brzozy (Betula) oraz drzewa kwitnące i owocujące."

Info pobrane z Wikipedii, wystarczy tylko poszukac na internecie :) Odnosnie czy jest trudne w uprawie...Jest to klasyczna forma lecz dany styl jest jeden z najtrudniejszych do osiagniecia...Wiec lepiej jak na poczatek podejsc do latwiejszego stylu, aczkolwiek jak sie mowi "Dla chcacego nic trudnego";)

Pozdrawiam Vredziol
tadzimierz

Post autor: tadzimierz »

To w takim razie który?
tadzimierz

Post autor: tadzimierz »

No dobrze.
NIe chcę zakładać nowego tematu, by nie zaśmiecać forum. Dlatego zapytam się tutaj. Gdzie najlepiej kupić drzewko? Tylko nie odpowiadajcie np. w ogrodach. Ja się pytam o konkretną nazwę sklepu/strony inertetowej. Bo nie chciałbym, żeby przysłali mi jakieś zgniłe drzewopodobne coś.
Vredziol

Post autor: Vredziol »