Jaki gatunek dobrać do koncepcji

Problemy nurtujące nas na początku przygody z bonsai.
Awatar użytkownika
fidelpatcha
wspieram forum (brąz)
wspieram forum (brąz)
Posty: 769
Rejestracja: 11 maja 2006, 09:02
18
Imie i nazwisko: Damian Skiba
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Siemianowice

Jaki gatunek dobrać do koncepcji

Post autor: fidelpatcha »

Witam.
Jestem początkujący.
Najpierw dostałem w prezencie Karmonę, a potem zachorowałem na bonsai.
Kupiłem w markiecie świerka, a potem doczytałem, że w mieszkaniu to sobie mogę...
Więc teraz pytam.
Mam pomysł i do tego chcę kupić konkretne drzewko. Trzymać go muszę w domu - ogrodu brak - balkon na parterze, a wolałbym nie oddawać drzewka byle komu. Więc zostają gatunki do domu.
Poniżej przedstawiam koncepcję. Myślę o mircie, lub oliwce (łatwo dostępne).
Czy jakiś inny gatunek powinienem rozważyć? Czy nawet Mirt lub oliwka nie są dobrym pomysłem?
Załączniki
vizka.JPG
vizka.JPG (13.73 KiB) Przejrzano 5092 razy
Mam małe krzywe drzewko, ale to chyba jeszcze nie bonsai...
Damian S.
Awatar użytkownika
PiotrMochocki
Posty: 774
Rejestracja: 23 gru 2005, 08:07
18
Lokalizacja: Radom

Post autor: PiotrMochocki »

Chcesz go dac na kamień?Nie bardzo rozumiem twoje przeslanie
----Co Cię nie zabije,to Cie wzmocni----Pozdrawiam Piotr Mochocki
Awatar użytkownika
Sentinel
Posty: 127
Rejestracja: 16 maja 2005, 14:35
19
Imie i nazwisko: Bartosz K
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Sentinel »

Witam,
do odważnych świat należy i możesz próbować z różnymi drzewkami "domowymi". Pomysł mi się podoba . Powinna być co prawda mniejsza doniczka ale częściowo przysypany kamień to dość oryginalny pomysł - taka jakby skarpa. Problem może być jedynie z podlewaniem. dużo ziemi wystaje ponad doniczkę a co za tym idzie duża pow. parowania. Przy suchym i ciepłym domowym powietrzu możesz mieć utrudnione zadanie jeśli chodzi o ocenę wilgotności wewnątrz bryły korzeniowej.