Wiąz drobnolistny ?

Dział poświęcony omawianiu drzewek zakupionych w marketach oraz fikusom w stępnej fazie, czyli gatunkom, które można hodować w domu.
Dofire

Wiąz drobnolistny ?

Post autor: Dofire »

Witam jestem całkowicie zielony w temacie bonsai i potrzebuje porady, czy moje drzewko to <font color="#FF0000">napewno //ort</font> wiąz drobnolistny ??

Jeśli tak to jak należy go podlewać, czy jest on w dobrym stanie ?? Oraz czy należy go przesadzić do większej doniczki ?? Czy te kamyki którymi przysypałem ziemie nie będą mu przeszkadzać?? Czy może on stać na parapecie pod kaloryferem choć ciepło niedociera na góre bo od kaloryfera jest 20cm a sam parapet ma z 8 cm ??

Ps. Moje drzewko zostało kupione w castoramie
Załączniki
bonsai4.jpg
bonsai4.jpg (55.76 KiB) Przejrzano 26168 razy
bonsai3.jpg
bonsai3.jpg (68.56 KiB) Przejrzano 26175 razy
bonsai2.jpg
bonsai2.jpg (67.07 KiB) Przejrzano 26157 razy
cieglo

Post autor: cieglo »

Tak, to wiąz drobnolistny.Mam takiego na swoim parapecie.Jest mu tam chyba całkiem dobrze - po 2 tygodniach pozbył się żółtych liści i zaczął się zielenić.

Dobra gospodarka wodna i będzie dobrze.Podlewam go raz na jakiś czas - kiedy ziemia na wierzchu już przysycha.W zależności od temperatury powietrza w mieszkaniu podlewanie wychodzi co jakieś 3-4 dni.
Zadbaj także o to by nie stał w podstawce, w której gromadzi się woda.Ponoć korzenie lubią wtedy gnić.

Kaloryfer pod moim parapetem jest niżej niż Twój i roślina daje radę.Twoja też powinna.

Kamyki nie powinny przeszkadzać, ale mogą utrudnić Ci ocenę wilgotności ziemi, także przy podlewaniu.

PS.Podlewam metodą "od dołu" i dodatkowo spryskuję liście rozpylaczem.
PS2.Wygląda na to, że jest w dobrej kondycji.Żółte liście odpadną.Jednak zara po zakupie mój wiąz nieco zmarniał - pojawiło się wiele żółtych liści.Po pewnym czasie roślina się zaaklimatyzowała.Wypuszcza nowe pędy a po żółciakach nie ma śladu.Wnioski:dużo światła i rozsądnie - woda.
Dofire

Post autor: Dofire »