Potrzebna rada.

Problemy nurtujące nas na początku przygody z bonsai.
Madzia

Potrzebna rada.

Post autor: Madzia »

Mam do was wielka prośbe... Dostalam drzewko bonsai.. z waszych wczesniejszych opisów widzę że to chyba "Serisa". Napiszcie jak sie powinno nia zajmować (chodzi mi o podlewanie, nawożenie, miejsce w jakim powinna stać... itp. czyli cała pielęgnacja i hodowla :) . Bo to niestety dopiero moje pierwsze drzewko. I szczerze mówiąc jestem w tym zielona :/
Awatar użytkownika
Adi_Kamil
Posty: 90
Rejestracja: 02 lut 2005, 15:26
19
Lokalizacja: Krosno (obecnie W-wa)

Post autor: Adi_Kamil »

Droga Madziu,

Jakiś rok temu kupiłem sobie Serissę i uważałem przez długi okres czasu, że mam najpiękniejsze drzewo na ziemi. Między innymi z tego powodu pokłóciłem się z kilkoma forumowiczami i napisałem kilka postów, których obecnie się wstydzę (ale na szczęście haker je skasował :wink: )

To drzewko było moim oczkiem w głowie. Przeczytałem bardzo dużo artykułów na temat jego pielęgnacji - zapewniłem moim zdaniem optymalne warunki.

Padło.

Zabolało.

Moja rada jest taka - oddaj je komuś i kup sobie jakiś inny gatunek, naturalnie spotykany w Polsce. Sorry za szczerość, ale nie życzę Ci, żebyś przechodziła to co ja.
Pozdrawiam,
Adrian
Madzia

Post autor: Madzia »

No ale słyszalam że niektóreym sie udaje :/ Moje bonsai ma narazie miesiąc... ale mam nadzieje że tych miesięcy doczeka duzo duzo wiecej :)
Michał

Post autor: Michał »

Po pierwsze to nie Sarisa tylko Serisa
Zapewne jest to zwykły marketowy niby bonsai.
Co za tym idzie ma przerośniętą bryłę korzeniową. Wyjmij drzewko delikatnie z doniczki i posadĽ do nowej, troszke większej doniczki.
Nie rób nic z korzeniami bo jest na to już stanowczo za puĽno.
Jak juz przesadzisz podlej obficie i postaw w słoneczne miejsce.
Powina przeżyć :-D
pozdr :-D

Pamiętaj że nie ma czegoś takiego jak ziemia do bonsai.
Każdy gatynek z osobne wymaga odmiennej mieszanki glebowej o różnej przepuszczalności.